Primer dejavnosti v podporo razvijanju matematične pismenosti: TOPLO IN HLADNO

  

V okviru projekta NA-MA POTI smo v skupini Smehci v petek, 8. marca, preizkušali matematične gradnike in podgradnike, v povezavi z naravoslovjem.

Matematika se nam večkrat zdi abstraktna,  a jo srečujemo vsak dan, brez da bi se tega zavedali. Otroci so veliki raziskovalci. Tokrat so Smehci raziskovali, ugotavljali in primerjali, ali je toplo ali hladno.

Uvodoma smo primerjali gumijaste rokavice, napolnjene s hladno in toplo vodo. ”Ali so rokavice enake?” je bilo naše vprašanje. Na pogled so bile, kasneje pa smo s tipanjem in prijemanjem le-teh ugotovili, da pa niso povsem ”enake”. Prav tako so otroci z rokami in nogami primerjali vodo v posodah. Povedali smo, da kadar damo vodo na hladno, nastane led. Z ledom smo se igrali in na koncu tudi likovno ustvarjali. Vmes smo razvrščali slike toplih in hladnih snovi oz. predmetov. Slike toplih snovi ali predmetov, povezanih s toplim, smo prilepili na kocke rdeče barve. Slike hladnih snovi ali predmetov, povezanih s hladnim, pa na modre kocke.

Bilo je zabavno, matematično in naravoslovno ter mokro.

Anja Gošnak, vzgojiteljica predšolskih otrok – pomočnica vzgojiteljice in učiteljica kemije in biologije