Mreža gozdnih vrtcev in šol

IZGUBLJENA ROKAVICA – THE MITTEN

PRVE SNEG, PRVE RADOSTI

GOZDNA ZGODBA NA VRVICI

ZABAVNA POŠTEVANKA V KOMBINACIJI S ŠPORTOM

LISTKI SO POSTALI PRAVLJIČNI JUNAKI 

V NARAVI OPAZUJEMO POJAVE IN JIH POVEZUJEMO

SPOZNAVANJE OKOLJA IN MATEMATIKA 1., 2. IN 3. RAZRED

JESENSKI UTRINKI

SPOMIN NA MRTVE

DUHOVSKI BRALNI SPREHOD PO STOPNICAH

GOZDNI TV

STRIP Z NARAVNIMI MATERIALI

V tem šolskem letu na podružnici Sveti Duh na Ostrem vrhu in učenci 1. VIO centralne šole nadaljujemo s vključitvijo v projekt Mreža gozdnih vrtcev in šol. Pri gozdni pedagogiki je v ospredju pouk na prostem. To je organizirana oblika učenja, ki poteka zunaj šolskih stavb. Obstajata dva pristopa k pouku na prostem – prvi je ta, da učitelj pusti učencem, da samostojno odkrivajo, doživljajo, izkušajo, načrtujejo …, drugi pa je vodeno učenje, kjer učitelj pripravi določene aktivnosti. Biti »gozdni« pomeni odstop od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok ter upoštevanje naravnih značilnosti in potreb odraščanja otrok: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov …  Učenci z lastnim raziskovanjem, s sodelovanjem s sošolci, z igro, s pristnim stikom z okoljem in z realnimi izkušnjami pridobivajo in nadgrajujejo svoje znanje, se ob tem zabavajo in oblikujejo pozitiven odnos do narave. Gibanje na prostem, v različnih življenjskih okoljih, ponuja različne problemske in učne situacije.

Glavni cilji projekta so:

  • pomagati prepoznati vrednost gozda kot učilnice na prostem in učnega pripomočka,
  • vzpostaviti standarde poučevanja na prostem,
  • razvijati koncept gozdne pedagogike,
  • razviti koncept pedagogike v naravnih okoljih,
  • se učiti in živeti skupaj.

Dejavnosti, s pomočjo katerih bomo strokovni delavci pripeljali učence do željenih ciljev, so:

  • redno obiskovanje gozda in drugih naravnih okolij,
  • upoštevanje zmožnosti otrok in njihovih individualnih lastnosti,
  • raziskovanje in učenje v odprtem učnem okolju,
  • izvajanje pouka izven učilnice (učenje pesmic in opismenjevanje na prostem,
  • športne aktivnosti v gozdu, gozdna matematika …),
  • ustvarjanje mreže naravnih lokalnih okolij za učenje.

V tem šolskem letu bo poudarek bolj na kvaliteti dela v gozdni učilnici. Projekt bomo povezali tudi z drugimi projekti, ki bodo potekali na šoli.

Vodja projekta na Sv. Duhu bo učiteljica Viktorija Pupaher, na centralni šoli pa učiteljica Maja Pažon.

Dostopnost